tisdag 20 juli 2010

Sommar cafe´

Idag har min mammsa och F varit på middag hos oss.
Det var trevligt.
De har börjat jobba efter sin semester ledighet så det passade bra att få bjuda över dem.
Är alltid kul att ha middags sällskap.


Fina maken lagade potatismos och falukorv i ugn.
(Fotot är däremot från ett annat korv tillfälle, fast det såg lika gott ut idag ;-)


Bya-föreningen hade ordnat med Sommar cafe´idag, passande nog, så då for vi dit och drack kaffe och fikade efteråt.
Trivs så bra här i vår lilla by.



Nåja, fem sjättedelar av oss fikade.
Den sjätte, sjättedelen fotade...
På bilden är det lilla e´s fika och Mumin Mormorns kaffe.
Man tager vad man haver *s*


Hade tänkt börja med grundningen av köks soffan idag, men krafterna räcker helt enkelt inte till.
Ska göra ett försök i morgon, för jag läängtar verkligen efter att få börja.
Det ska bli så kul att pyssla och dona lite.
Känner att jag blir så otålig över att vilja, men sen inte orka.
Men det är bara att koppla på lugnet.
Ingen ide att bråka med sig själv, för gudarna ska veta att jag är både tjurig och har ett rackarns finn-humör :-)
Skulle förmodligen inte ha en suck mot mig själv...

Så är det med det.


Har jag tur kanske det regnar i morgon.
Då blir det böcker, utan undantag.
Nu blir det sängen, utan undantag.



Go natt med er.

1 kommentar:

  1. Tack för goda maten.
    Den var precis så god,som den ser ut på bilden.

    Håller med dig..M-byn är en trevlig by, och det
    är trevligt att träffa byborna.

    Du har tur idag!!!Regnet strilar ner,nu i tidig
    morgonstund.

    SvaraRadera