måndag 12 juli 2010

Sol ute, sol inne....

Kottarna är hemma nu och dagens tempo har ökar med typ 100 procent.
Härligt.
De har hunnit bada i poolen två gånger redan och nu på kvälls kvisten gjorde pappan dem sällskap.


Som synes hade de jättekul.
Kanske pappan mest ;-)


För övrigt har vi haft besök hela dan.
M´s kompis kom förbi redan på förmiddan och sedan kom min kompis L och hennes son förbi en snabbis.
Det var jättekul att ses.
Borde vi göra oftare!


----------

Sen kom Kottarnas Kusin Vitamin och hälsade på med Mumin mormorn, fast han kallar ju henne för farmor såklart.
Det här med familje konstellationer är viktiga för Fasters Finaste just nu.

Var man bor.
Vems hus det är.
Vem som hör i hop med vem...

-Faster, jag är inte din pojke.
-Nej, du är ju mammas och pappas pojke.
-Faster, lilla e är din pojke.
-Ja, och Stora E är Fasters flicka.
-Mmm.
-Men vad är du då?
-Faster, jag är din kompis.

Då smälter hjärtat.


----------


Så, det har varit full rulle hela dagen, finaste barnen sover nu som klubbade, i sina sängar.
De är hemma.
Ordningen är återställd.



Go natt bloggen, vi sess i mårrn.

1 kommentar:

  1. Hej du glade :-)
    Fina bilder..Men hu va äckligt varmt det är jag tycker att nu får det räcka :-) fast jag vet att många tycker nog man är tokig som inte diggar värmen....men va tusan!
    Vilken härlig pool ni har, tror nog jag måste införskaffa en sån till nästa sommar :-)
    Andra dagen på min sem,har bara 14 dar åker nog upp nästa vecka...Kanske kanske jag skulle hinna svänga förbi en stund till er??

    Må så gott och simma lugnt// Kramar

    SvaraRadera