tisdag 13 juli 2010

Lott vinst

Började så stort tömma och förbereda köks soffan inför sin förändring idag...

Då ringde Mumin Mormorn och undrade om vi skulle ta och komma ut till Koloni Lotten en stund. Grilla lite hamburgare och korv och mysa lite.

Det ville vi gärna, kan säga att Kottarna tjatat en smula, så vi åkte dit i det strålande solskenet...
Är som trivsamt med alla stugor där på koloni området, även om de kanske står lite för tätt för min smak.
Nåja, Mumin Mormorn har ett bra läge, det bästa, i ett fint litet hörn.

När vi klev in på Lotten började det att regna...

Fast sen slutade det att regna, precis då vi skulle åka hem... Men maten blev grillad och alla var glada och nöjda ändå.
Berodde nog på sällskapet ;-)


*Gott, tycker Mumin Mormorn*

Kottarna fick marknads godis som Mumin Mormorn och F hade köpt på sin tur upp till Pajala förra veckan.


Minsann om det inte blev över en liten stång till Mumin mamman också...


Annars, förutom det efterlängtade Lotten besöket, var det bio som hägrade för Kottarna.
Lilla e och pappan har varit på Shrek och Stora E gick med en kompis och såg den efterlängtade Twilight filmen, Eclipse.


Nån fler än jag som i sann 70-talist anda, samlat på dessa små lappar..?

Själv tillbringade jag dock kvällen i trevligare sällskap än med träsktroll och vampyrer...
Jag for till min låne-syster och surrade bort en sisådär två timmar, medan vi väntade på våra tjejer.

Var nog tur att jag inte hann släpa ut soffan idag, för sedan har vädret inte varit det bästa.
Men men, det blir väl tid för det med.
Jag är hur som helst less på sol och jättevarmt nu.
Jag nöjer mig med mulet och uppehåll.
En liten sol kan Kottarna få att ha över poolen, men sen kan det väl räcka eller...


Vet ni.
Detta kom finaste Maken hem med idag.
Till mig.
Bara så där.



Har med andra ord redan vunnit högsta vinsten då han blev min.
Fast jag inte ens köpt nån lott.



.

1 kommentar:

  1. Bara man har rätt sällis så spelar vädret ingen roll. Låter som om ni hade en jättemysig dag. Du får hälsa till muminmormor.
    Vilken gullig make du har jag ska ge en vink till min blivande ;)
    Hälsa alla
    Bamsekramar från ett soligt vimmerby.

    SvaraRadera