onsdag 28 juli 2010

Kompis häng

Maken och pappan i Kompis-familjen är på sin årliga fisketur idag.
Det innebär sol, entrecote, potatis sallad och bad byxor på nån sandig strand i skärgården.

Några fiskespön syns aldrig till så det är nog mer grabbhäng än fiske som utövas.

Jag passar på att hänga med mamman i Kompis-familjen.
Det innebär sol, grillad majs, kryddsmör och bikini vid en uppvärmd badtunna i stugan.

Medan herrarna susar runt på havet, ligger vi och myser i det varma vattnet.

Var och en är vi nog mest nöjda med just det vi gör.
Sicken tur.
;-)

Kikar kanske in en sväng här ikväll och lämnar lite bilder.
Ha en fin dag.

------------------

Bilder från kvällen...


*Grillade karre´kotletter, VÄL grillade, vi lyckades till-å-med flambera dem en smula... Är inte så haj på det där med gasol...Men vi lär oss ;-)*


*Grönsaker och kyckling*


*Bad i tunnan efter middagen*


*Finaste pyjamasen*

Så nu är vi välbehållna hemma både maken och jag.
Sängen väntar, klockan är i skrivande stund strax halv ett.

Ikväll ska jag lägga mig tidigt....



Natti natti.

3 kommentarer:

  1. Ser fram emot lite bilder!! Ni kan verkligen konsten att ta vara på sommaren...Med eller utan sol!
    En fröjd att läsa din blogg!/ Muminmormorn

    SvaraRadera
  2. Det där lät ju mysigt får man hoppa ner i tunnan???? :)
    Hur går det med soffan??
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tjej mys är väl härligt,med en massa gott å tugga på :-)
    va gott det ser ut med lax och grönsaker,Tack för tipset!!
    Visst är den fin texten med Jonas G :-)
    kom på mig att jag gick och nynnade på den på jobbet när jag var som mest arg :-) det hjälpte faktiskt hmmm..

    Kram på dig.

    SvaraRadera