fredag 9 juli 2010

Chatter isi Sme´

Idag var det dags för min tredje sommar pratare.
Micael Bindefeld.
Han gjorde mig överraskad.
Glatt överraskad.
Han hade en ganska stor variation om det han pratade om.
Man hann inte bli uttråkad och man blev sugen på att höra mer.

Han började med att prata om pelargoner. Han har visst ett crush på dessa.
Så till vida att han plockar med sig skott överallt han kommer åt, ifall det rör sig om en sort han inte har sedan tidigare.
Så känner jag också då jag ser en pelargon.
Med en viss skillnad...

Jag köper också fina sorter.
Jag tar hem dem.
Jag pysslar om dem.
Sen dör de.
Alldeles av sig själva.

Med detta följer en bekännelse, från mig...

Ni ska få se mina exemplar från i år.
De är köpta för en, kanske en och en halv månad sedan, ungefär.

Ska leta fram lite före-efter bilder.
Häng kvar...

Här kommer de.
Före:


Efter:


Det är bara att inse.
Den som sa att det är tanken som räknas, hade fel.
För tro mig, jag tänker.
Och tro mig, det hjälper inte ett skvatt.
Jag har inte gröna fingrar.
Så är det med det.

Men jag borde få en guld stjärna för att jag försöker.
Igen och igen och igen...

Idag har vi chattat med Kottarna.
Lilla e och jag kastade stäver, en dryg timme.
Riktigt kul var det.
Pappan spelade en trudelutt på gitarren, så att Stora E både kunde se och höra på det nya inköpet.
Hon var nöjd.
I morgon ska vi visst ha en session igen, säger lilla e.
Med webb camen.
Då gäller det att fixa frisyren ;-)


Efter allt chattande åkte M och jag och handlade och gjorde grillmiddag.



Hade köpt körsbär, bananer och persikor som skulle bli en fenomenal fruktsallad till efterrätt, men se nån plats för detta finns bara inte.
Det får bli i morgon.
Eller i övermorgon.
Just nu kan jag knappt tänka på sånt som går att äta.
Man tror att man aldrig mer kommer att bli hungrig efter en fest som denna.

Tack finaste maken för den goda maten och för det fina sällskapet.

På måndag kommer våra Kottar hem igen.
Då är familjen samlad.
Skönt.
Det ska firas med laxplanka från Vikingen, enligt Stora E:s önskemål.
Så blir det.
Om vi hunnit bli hungriga igen till dess...

Vi saknar er Kottarna!




Kramkram från isi Sme´ och ha en fin helg allihopen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar