söndag 13 juni 2010

Skaka rompa...

Seg morgon.
Var vaken hyfsat tidigt men gick inte ner förrän klockan var nästan halv tio.
M kom ner vid elva.
Sen var vi och lämnade tillbaka tunnan.

Brorsan och hans tvint har varit här en stund också. De skulle hämta sin bil, som blev kvar här igår.
När vi hämtade dem sa lillkillen: -Faster, jag har hört musik, med pappa."Skaka rompa...!"
Öhhh...
Minsann, den låten måste jag ha missat.
Hänger inte med.
Måste nog spottifaja den, eller tuba den, och lyssna.
Man vill ju inte vara mindre uppdaterad än en treåring.
Fast med tanke på titeln kanske jag inte missat nåt egentligen... :-))

Annars känns det som att denna helg gått i matens tecken...

Idag har vi varit och uppvaktat M´s systerson som tagit studenten i fredags.
Det blev middag på Vikingen.
Vitlöksbröd till förrätt...



...och deras goda laxplanka till varmrätt.



Vet att jag skrivit om den tidigare och vet att jag tänker att nästa gång, nästa gång, då ska jag prova nåt nytt.
Men inte då.
Och egentligen, varför bryta en god vana...


I morgon kommer Kottarna hem!
Yippie!
Har längtat efter dem massor, ändå sågs vi ju igår på festen, men det är så skönt att ha dem hemma ordentligt.
*sakna*



Nu pyssel-i-köket-gone.

--------------------------------

Åkej...
Nu har jag tubat Sean Banan och Skaka rumpa.
Sanslös.
Och den har fastnat i mitt huvud!
Hjälp!!
Jag skulle ha stannat i min obefintliga uppdatering av sommarens plågor.
Nu är det försent...
Jag borde ha förstått att det skulle bli så här...
*suck*


.

1 kommentar:

  1. Tjenare vännen. Du den laxplankan skulle nog lätt kunna slinka ner men tacka vet jag frasses ;). vecka 32 då frasses here we come...
    Krama alla från oss.
    Bamsekramen <3

    SvaraRadera