söndag 27 juni 2010

Närgångna nässlor...

Varit till min lillebror idag och firat honom lite i efterskott.


Mamma hade plockat en blomster kvist till min bror.
Var hon plockat den lämnar jag osagt... *s* Fin var den.
Sen passade Mitt Ms skjortärm så fint ihop med vasen också :-)



*yummie*



Sen hann Fasters Finaste med att rulla genom ett brännnässle snår.
Den upplevelsen kan man vara utan, minsann. Som små prickekorvar såg armar och ben ut efteråt.
Tur att Lillkille-Mamman hade medel som svalkar.
Har för mig att det antingen är på stammen eller på själva bladen som de inte sticks och bränns, tyvärr kan jag aldrig komma ihåg vilket av det.

Kanske det är så, att de sticks på både och.
Kanske det är så, att det finns en mening med nässlor, och att jag bara inte kommit på den än.

Eller så är de bara ett himla ogräs.




.

1 kommentar:

  1. Som tur är verkar han inte ha haft några större besvär av brännnässlorna, men det såg verkligen hemskt ut.. Men jag håller med om att det hade han kunnat klara sig utan.Jag har också för mig att de inte bränns på både stjälken och bladen.Eller om det bara är en viss tid de bränns, sen slutar de brännas. Kommer ihåg att vi plockade såna när jag gick skola och kokade soppa på dem. Var visst oerhört c-vitaminrikt men annars fyller de nog ingen funktion...Kram och ha det bra =)

    SvaraRadera