fredag 4 juni 2010

Du å ja...

Mys fredag, bara jag och min älskling.
Lite ensamt utan barnen, men vi får njuta av varandras sällskap.

Vi skålar.
-För oss, som M brukar säga...
-För kärleken, brukar jag säga....
-Det är samma sak, säger han.......

Vi lagar god mat.
Färsk tagliatelle med pesto av soltorkade tomater, ny riven parmesan och små goda kvisttomater.
Till det äter vi vitlöksbaguette.



Maken äter även grillad entrecote till, men jag står över.
Tycker det smakar milt och fint som det är. Kött är något jag sällan blir sugen på. Grillad korv smakar fint. Kyckling och möjligtvis lite fläskfilé nån enstaka gång men inte mer.
Var vegetarian en lång period under gymnasietiden och ett tag efteråt och har fortfarande en viss förkärlek för den sortens mat.

Hade tänkt mysa med lite blandade nötter och choklad ikväll men vi åt middag så sent så det får vänta tills i morgon.
Har köpt en ny sorts dajm som jag ska prova. Men smak av päron.
Hoppas den är god.



Har köpt mig en ny tandborste också. Jag ÄLSKAR nya tandborstar.
Har ett crush på dessa design borstar från Jordan, med roliga mönster på.
En totalt onödig grej, ja inte tandborsten förstås *s*, utan priset man får betala för just den sorten.
Men det kan jag leva med.

Ska bädda ner mig på en stund.
M ska se Sci-fi och jag har köpt mig en ny tidning.
Har galet ont i alla leder idag så få se om det är väderomslag på g.
Både tå- och finger leder är stela och besvärliga.
Skulle inte bli förvånad om det regnar i morgon.
Fast det gör detsamma, jag ska grejja inomhus i morgon.



Ha en trevlig helg allihopa.
Kram kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar