torsdag 3 juni 2010

Kan man äta det här...

Idag kom min älskling hem tidigare från jobbet.
Han hade en gräslig huvudvärk.
Mitt råd var att han skulle bädda ner sig på soffan och sova en stund.
Sagt och gjort.
Han bäddade ner sig på den ena.
Jag på den andra.
Men det var inte han som somnade...

Lite skönt var det med en tupplur, för i kväll har det varit Trivselkväll på Kottarnas skola.

Fasters lillkille fick följa med oss. Glatt mumsade han i sig av den medhavda matsäcken. Bullar, grillad korv och favoriten... coca cooola.
Sen blev han bjuden på marshmallows att få grilla, alldeles själv...

Jättekul att grilla dem, tveksam då han skulle äta dem.
Mycket tveksam.
Han provade en liten slick med tungan, så utbrister han förtjust:
-Men faster, det är ju godis!!



Förutom mat var det ju såklart en del aktiviteter. Kubb, brännboll och fotboll.
Stora E och Pappan spelade fotboll.
Jättekul hade de.
Pappan är nöjd med sin insats men lite stel i benen...
Ska bli roligt att se då han ska ta sig upp ur sängen i morgon bitti.
Det ser jag fram emot ;-)

Lilla e spelade brännboll och fick in en riktigt fin träff.
Snabb var han då han sprang. Kusin W stod bredvid och hejjade på.

Jag och Lillkillen passade även matsäcken och provsmakade bullarna.
Det är ett viktigt och ärofullt jobb...
Viktigast av allt då man är tre år.

Sen öppnade sig skyarna, regnat strilade ner och Lillkillen blev pappasugen.
Då gjorde vi kväll och åkte hem.
Blöta, något sandiga men belåtna.

Nu blir det päronkräm och en god smörgås till kvällsmat.
I morgon kommer min mammsa och F hem från semestern.
Det blir kul.
Den här mamma-ungen har faktiskt saknat dem en smula...



Natt natt.

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa bloggen.Vi har allt varit in o kollat den,långt hemifrån = 314 mil.Och nu är vi hemma i ett grått o kallt kalix,så nu tar vi sockorna på igen.Längtar till vi ses. Kram från muminmormorn o F.

    SvaraRadera