måndag 28 juni 2010

För kropp och själ

Mitt mantra funkade dåligt i dag...
Skovet hänger envist kvar och Ulcerös kolit är det fulaste ord jag kan för tillfället.

Jag samlade kraft och åkte in en snabbis på byn och köpte mig en ny bok.
Det behövdes.
"Lantlig charm" av Anette Hjerpe, som är från häromkring.
Hennes fina blogg hittar du på www.lantlif.com

Underbara bilder som distraherar mig en stund då magen gör som ondast.








Boken köpte jag på Mitt Ljuva Hem. En mysig liten butik med många fina små saker.
Ett perfekt present-hittar-ställe.
Titta in där om du har vägarna förbi :-)

Sen har jag legat pall på soffan hela eftermiddagen och frossat i tankar om ett nytt kök, tapeter, pärlspont, lite hyllor och annat.
Sanning att säga behöver vi inget nytt kök.
Har ett fint ett redan.
Men idag behövdes drömmarna.
Fina recept fanns också i boken. Ett på en kaka under benämningen "Mariannerutor", de ska jag prova baka nån dag.
Fick en liten skjuts där och känner mig både gladare och piggare.
Kanske blir en sån där shoppohollick nu ;-)

Nja, tror nog inte det är nån större risk...

Framemot kvällskvisten kände jag att jag behövde lufta huvudet också.
Maken och jag tog bilen och åkte iväg en sväng.
När vi kom hem fick jag syn på en stor vit rosenbuske (??), eller nåt, i våran Blomster Spirea. Den har säkert varit där förut... Rosenbuskar dyker ju inte bara upp...
Särskilt inte mitt i en trädgårdshäck.
Eller...
I allafall bestämde jag mig för att ta några foton.
Jag stoppade in armarna i busken för att få bra bilder.
Det var mindre bra.
Rosenbuskar är inte bara vackra, de har taggar också...

Så nu har jag fått fina bilder som lenar på insidan och rosen-akupunktur för utsidan.




Jag är m.a.o i fin form.
Så nu går jag och lägger mig.
Man ska ha förstånd att inse då man är på topp.


Nattnatt.

1 kommentar:

  1. Allid lika underbart att läsa dina inlägg, du är jättebra på att skriva, verkligen! Håller tummarna för att skovet ger upp snart! Kram, Anja

    SvaraRadera