måndag 21 juni 2010

Kan själv!

Idag hissar vi flaggan för min Lillebror som fyller år.



Hurra Hurra Hurra Hurra!
Både han och sambon har jobbat sent, så vi ska kalasa för honom till helgen istället.
Medan de jobbat har lillkillen har varit här och hängt med sina Kusiner en stund.
Man ser verkligen hur han spanar in dem och ska göra allt likadant.

-Faster, jag kan dela plättarna själv!
-Faster, jag kan hämta mjölk själv.
-Faster, jag kan hälla själv.
-Faster, jag kan plocka in i disk maskinen, ALLDELES själv.
-Faster, jag kan städa med sopen.
-Faster, jag kan bära stolen själv.
-Faster, jag kan torka själv och hämta glass... (Såklart :-)

Sen vid middagen...

-Faster jag kan ta ketchup själv.

Så fick han syn på de små gula pärltomaterna.

-Faster, är det där???
-Gula tomater, smaka de är goda.
-Faster, jag kan skära tomaterna.
-Faster, mmmm de var jättegoda.
-Faster, jag är stor nu. Jag kan SJÄLV.

-Faster, kan du mata mig?


Fina sötnöt.
Klart jag kan.
Faster vet att det tar på krafterna att kunna allting själv.





.

2 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen, ibland kan han PRECIS allt själv =) Vad roligt att han fått vara hos er idag..Kram

    SvaraRadera
  2. Först Spindelmannen igår och nu Kan-själv-mannen! ;-) Hälsa och gratta brorsan! /Anja

    SvaraRadera