måndag 3 maj 2010

Värsta Ugglan...

Verkar inte bättre. Jag har blivit värsta ugglan.
Sitter och hoar sena kvällar framför datorn!
Jag som brukar somna vid nio!

Kan jag ha blivit drabbad av nåt virus kanske...

Nåja, idag har det flängts hit och dit. Har ringt lite viktiga samtal på förmiddan. Sen har jag hämtat lite barn här och där. Har hunnit hälsa på en go´vän och sen susa vidare på ett kvälls möte.

Sanslöst vad effektiv jag varit. *nöjd*

Sen har mitt M lagt på de nya däcken på BMW:n.
Mmm, tjusiga fälgar till och med för en ointresserad som jag...

Fast jag är så nöjd med min gamla skrutt.
Det startar i alla väder.
Den skrammlar och låter så alla hör att man kommer.
Den rullar troget, mil efter mil.
Visst har den sina skavanker, och visst mutar jag den med en påse karameller i handskfacket för säkerhets skull.
Men den är min, fast jag kallar den för morfars, för det var han som hade den först.
Sedan hade min mamma den och nu är den här.
Tillbaka på samma gård som från början.
Och när den dagen kommer har jag lovat Stora E att hon ska få ärva den.
Om inte rosten hinner före...

Nu ska jag utmana M i lite Yatzy.


One love.

1 kommentar:

  1. Så bra du skriver, en fröjd att läsa..Och tänk att morfars gamla Volvo knegar ännu!!En seg rackare,som stora E kanske åxå hinner ratta.Om 6 år!!!!Ha en bra dag alla ni isi Sme./ Muminmormor

    SvaraRadera