onsdag 5 maj 2010

På hotell Kraja

Idag åkte vi tillbaka till vintern känns det som.

M ska jobba i Arjeplog i två dagar och jag följde med.
På väg hit så snöade det ordentligt på ett par ställen och det var ett par minus grader.
Lite skillnad från då vi lämnade hemma med sol och flera plus grader.
Här är det ganska mycket snö kvar och isen ligger ännu kvar på vattnet här intill hotellet.



Till middag när vi kom idag blev vi serverade gräddstuvat renskav med potatis och lingon. Det var bland det godaste jag ätit på länge och då ska ni veta att jag inte gillar renskav egentligen...



Lite skönt med ett avbrott i vardagen ska det bli. Även om M kommer att jobba hela dagarna har vi ju kvällarna tillsammans.
Jag har laddat med böcker och datorn har jag med, så jag kan plinka på den om jag får långtråkigt.
Roligast hade det varit om barnen hade varit med, såklart.
Saknar dem massor. *krama om*

Nu ska jag bädda ner mig och se lite på tv.

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Njut av miljöombytet. Ni kommer hem till våren,och öppet vatten.Nu +3 och halvklart här hemma...Kanske isen gått i natt,o då får vi ju lite kallare här hemma åxå.Mailade till lilla E i går kväll,o berättade att jag varit på årets första cykeltur!!! Vilken frihet att susa iväg.Risk för fortkörning!!!! Vi sover hos er, nu när ni är borta.You know.....

    SvaraRadera
  2. Hej vännen härligt att komma i väg lite och mysa med gubben ;) Hoppas ni får det bra synd bara att det ska snöa. Vi har fortfarande ganska kallt här på nätterna.Har slagit av värme golvet i badrummet wiiiii vad kallt....

    Mys och må
    Kram

    SvaraRadera