torsdag 27 maj 2010

Å med en ros av marsipan...

Idag har jag och Stora E varit och handlat sommar presenter, till hennes och till lilla e´s fröknar.
Lilla e hade kompisar så han ville hellre stanna hemma och vara med dem.
Det kan man ju förstå.
I allafall då det gäller shopping.
Killar gillar inte att shoppa, det hör man jämt.
Inte bara killar.
Jag gillar inte heller att shoppa.
Så är det.
Jag gör en lista på vad jag behöver, vare sig det gäller matvaruaffär eller IKEA besök. Sen handlar jag det som står på lappen och åker hem.
Enkelt och smidigt.
Man behöver inte fundera.

Men ibland är det lite kul ändå.
Som idag.
Vi åkte först på EM, där hittade vi faktiskt många fina saker.
En jättesöt skål som jag blev helt galet förälskad i...till exempel...
Jag bar runt den en stund och skulle köpa den.
Sen kom jag på varför vi var där. Inte för att handla till mig.
Tyvärr.
Så jag satte tillbaka den.
Vi åkte vidare. Kikade in på Mitt ljuva hem, åh ljuvliga affär och sen till Buketten som jag också gillar.
På listan stod inget till mig, nu heller...
Tyvärr, en gång till.

På en av affärerna hittade vi det vi sökte. Sen åkte vi hemåt.
Nöjda.
När vi hade typ 500 meter kvar tills vi var hemma ÅNGRADE jag mig.
Grrr...
Nu tyckte jag verkligen att jag borde ha köpt den där skålen.
Struntat i att det inte stod på listan.
Den var ju knappt dyr ens! *suck*

Jag är nog inte riktigt som jag ska.
Eller så är det just det jag är.

Några kronor rikare, men en karamell för själen fattigare.


Så är det med det. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar