fredag 28 maj 2010

Många järn i elden

Phu, idag har det varit full rulle.

Först har jag umgåtts med mitt bonus-syster-barn ett par timmar i förmiddags. :-)

Sen var det snabbt hem för att hjälpa Stora E att packa då hon skulle på på kalas till en kompis. Tjejkväll med övernattning.

Fin var hon i rosa tunika, vita tights och vita skor med klack...
Stora tjejen våran.

Lika organiserad som mig då hon packar. Extra av allt. Ifall, om, och för säkerhets skull.
I praktiken spelar det ingen roll om vi är borta över natten eller i en vecka.
Packningen är den samma.
Jag undrar vem hon lärt sig det utav...

Då vi skjutsat henne, for vi andra tre på middag till goda vänner och efter det var det kalas hos en annan i det vuxna kompis gänget.

Nu är vi hemma. Ganska trötta och möra efter mycket skoj och en lång arbets-/skolvecka.

Men i morgon är det lördag.
Sköna lediga lördag.
Eller som lilla e glatt konstaterade:

-I morgon är det den första lördagen...
-Första lördagen??
-Jaa, med tandställning!

Så räknas tiden i det gula huset nuförtiden...
Finaste pojken.


Detta möts man av ute just nu, strax före 22.


Bagarstugan i kvälls sol.


Baksidan av gården, ner mot älven.



Trevlig helg allihop!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har det här.
    Tack för din hälsning! Den gjorde mig glad och så hittade jag vägen hit :-)
    Önskar dig en fin helg,
    kram Trollmor

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte ar har, resvaskan hade antagligen inte rackt till! Ursakta stavningen.
    Vi skall nu ut och handla, promenera, ta en ol mm.
    Halsningar
    Mumiñ-mormor och F.

    SvaraRadera