tisdag 11 maj 2010

Våran Målvakts stjärna!

Vädret som i morse var regnigt och grått, klarnade upp och blev riktigt soligt även om det var lite blåsigt.
Härligt väder för e:s första Trixen match.

12 glada och förväntansfulla spelare samlades och värmde upp.
Lilla e var en av de tre som skulle turas om att stå i mål.
Han gjorde ett toppen jobb som målvakt!
Han var såå duktig. :-)
Flera svåra skott lyckades han rädda. *stolt*
Tyvärr hade de lite otur och förlorade med 12-0...
Men hela laget kämpade jättebra och på måndag är det dags för nästa match.
Då håller vi tummarna att e:s lag får göra många mål.

Efter matchen fikade vi lite och sen åkte vi hemåt.

På fredag ska jag eventuellt åka upp till Överkalix och hälsa på mina bonusbarn sedan tidigare och deras mamma.
Ska bli kul. Är några veckor sedan jag träffade dem och då var de ner till oss. Nu är det min tur att åka till dem.
Kanske jag får möjlighet att prova om de har lika god mjukglass i Bränna, som vi har här hemma... ;-)

Nu ska jag strax slänga mig i duschen och sen ska vi äta en lite sen middag.
Blir gröt tror jag, mannagrynsgröt med äppelmos och kanel.



*mumms*


Ha det, vänner.

1 kommentar:

  1. Hälsa till barnen i Ö-kalix. Mailat till lilla e i kväll...Kram o god natt önskar muminmormorn

    SvaraRadera