torsdag 6 maj 2010

Ett vääldigt höögt berg ;-)

Idag visar sig Arjeplog från sin bästa sida.
Solen skiner och det droppar från taken.

M hade gjort klart dagens jobb redan vid fem, så vi bestämde oss för att åka upp till Galtispuoda. Ett högt berg, ca 800 meter över havet.
Både M och jag har varit där vid tidigare tillfällen, så det skulle bli kul att se om det såg ut som vi mindes.

Det enda jag mindes, förutom utsikten, var hur brant vägen upp var.
Tro mig, den backen hade inte blivit mindre brant...
Och nu var det snö på sina ställen.
Lite halt och lagomt slirigt på ETT ställe men det räckte för mig.
Då var vi inte så långt från toppen, vi var på nära 700 meters höjd, men jag bestämde ändå att vi skulle åka ner igen...

Så var det med det!



Tack älskling för att du är så tålmodig med din, numer höjdrädda, fru. ;-)



Sen passade jag på att fota kyrkan, med sin minst sagt märkliga färg...
Jag tycker den är förskräckligt ful men ändå vacker i sin byggnad på nåt vis.
Vet att en av mina tjejjor kommer att tycka att den är alldeles väldigt fin *blinkar* och då menar jag i färgen...



Nu har vi just kommit till vårat rum efter en riktigt god middag. I kväll fick vi ugnsrostade rotsaker, helstekt lammfile´ kryddad med rosmarin och en jätte god skysås till. Sen var det en bland sallad med bla calamata oliver och fetaost.
Maten är verkligen toppen här.



Jag tycker det är bra att maten ingår i boendet, för jag misstänker starkt att jag annars inte hade vågat prova vare sig renskaven igår eller lammet idag.

Pratade förresten med barnen idag.
Stora E hade tappat en tand till i går. Det blev den fjärde på sex dagar.
Go girl!
Fortsätter du så här kommer du att ha en ordentlig slant i plånboken
till semstern. ;-)

Nu ska vi krascha i sängen en stund och se Landgång som börjar strax.
I morgon åker vi hemåt igen.


Må väl!

1 kommentar:

  1. Helt underbart att läsa din blogg....Välkommen hem o Grattis på namnsdagen Carina

    SvaraRadera