söndag 23 maj 2010

Helg projektet

Nämnde ju tidigare i veckan om mitt och Stora Es projekt.
Nu är vi klara.

Så här är det.
Es klass hade tänkt att de skulle gå ut och äta på restaurang tillsammans, nu innan skolan slutar.
För att få ihop pengar till detta kom de på den briljanta ide´n att göra en liten kokbok.
Varje elev skulle ta med sig ett recept till skolan och sen ska de ha en sida med varje recept och en bild på barnet, och göra ett litet häfte utav det.
Häftena ska säljas för en tjuga per styck och pengarna går till restaurang besöket.

Stora E ville göra ett eget recept så vi utgick ifrån ett färdigt och lade till ett par ingredienser.
Sen prov bakade vi. Är ju inte kul om receptet inte funkar efter om-moduleringen.
Men det blev jättebra.



Sanning att säga är det nog mer lördagsgodis i denna kaka än i någon annan jag provat...
Snickers, choklad och dubbel nougat...
Men Stora E blev nöjd och det är verkligen en kaka helt i hennes smak.


Annars idag har vi varit hem till min Mammsa och ätit middag.
Det blev kokt potatis, kyckling file´och världens godaste sås.
Skulle kunna äta bara potatis och sås.
Sen var det sallad, oliver och fetaost till.
Som om det inte var nog hade hon gjort chokladpudding till efterrätt.
Nu behöver vi ingen mat förrän till nyår känns det som... *s*

*tack Mammsen och F, det är alltid lika trevligt att va med er <3 *


I morrn är det måndag igen och då ska lilla e få något han länge längtat efter...


Syns i morrn.

1 kommentar:

  1. Kakan som stora E hade gjort var supergod!!!Det receptet ska jag köpa.....Tack själva för att ni kom.Känns bra i modershjärtat,,,,,,,,och att maten dessutom var supergod.Trodde ett tag att jag glömt bort alla goda recept, eftersom jag inte lagar så mycket mat " i vardagen".Kram o god natt kära barn. /Muminmormorn

    SvaraRadera