måndag 17 maj 2010

Morgon lycka

Fasters finaste, han lät mig sova till klockan åtta i morse :-)
Det uppskattades.
Vaknade av att W kikade upp över sin sängkant och sa
-Hej Faster. -Faster, jag har sovit gott. -Faster, jag har saaaknat dig.

*hjärta*

Sen var det full rulle.
Roligast var nog då barnen skulle hämtas på skolan.
Han flög fram över skolgården och då han fick syn på kusinerna svävade han nästan en bit över marken av lycka.
Hoppande kramade de om varandra. Då smälter hjärtat :-)

Trixen match nr. 2 har spelats idag och denna slutade med vinst.
2-1 till lilla e:s lag och ingen kunde ha varit lyckligare.
Vi pustade ut efter matchen och svalkade oss med en glass.

Denna vecka i övrigt, är fullspäckad med saker.
Hel familjen befinner sig både här och där stora delar av veckan, men med min
super-kalender-koll kommer det att gå som en oljad ål, eller vad det nu är man brukar säga...
I morgon ska jag till Vårdcentralen för att ta blodprover, så att jag (och min doktor för all del) kan se hur jag mår...
Jag hoppas mina värden ser bra ut.
Så länge jag håller mitt hb över 100 är jag nöjd och bara mina vita blodkroppar håller sig lagom många känns det tryggt och bra.

-Så håll tummarna i morrn bitti.

Nu ska jag göra mig en kvällsmacka och ta medicinen.
Sen ska jag se Medium om jag vågar.


Natt, natt.

2 kommentarer:

  1. Var får du alla orden ifrån? Säger det igen...en fröjd att läsa din blogg.Undrar om jag ska ta hojen till jobbet idag, regnet hänger i luften, så det blir nog "pärlan" i stället.
    Igår var min kompis på ett matställe i Umeå, och vem sitter vid bordet bredvid....Jo,Niedermann från Millennium filmerna.Hujedamej!!!Han såg väldigt trevlig ut.Natuligtvis!!!!!!!!!!!!!!!Det var ju bara film. /Muminmormorn

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har =) Det märks att lillkillen trivs hos er, det första han pratade om i morse när han vaknade var vad han gjort med er...Fotbollsmatchen, ätit glass, takluckan i eran bil, lilla och stora e. os.v.
    Kram U

    SvaraRadera