torsdag 20 maj 2010

Doft av sommar

Idag har det känts mycket bättre än igår.
När jag kom ut i morse doftade det verkligen sommar!
Häggen som igår bara hade små knoppar hade över natten slagit ut i full blom!



Doften är helt överväldigande.
Var det värme knäppen igår som behövdes för detta, ja då kan jag nog leva med det.
För det här är sommar :-)

Har varit på Skolan och sett och lyssnat på Stora E:s klass som hade redovisning om medeltiden.
En riktigt bra föreställning hade de gjort.
Först blev vi bjudna på dryck och lite tilltugg och sen började de.
Det var både egna texter de läste upp och två dramatiseringar.
Sen var det olika bildspel och lite fakta.
De hade fått göra egna sköldar också, som fanns uppsatta på väggarna i rummet.



Sen har vi hunnit med Trixen disco ikväll, jag och e. Där kan man tala om fullt ös...
Ett kryller av kids som rusade runt och käkade godis och pimplade festis.
Efter en timme hade lilla e tröttnat och undrade om det inte var dags att börja åka hemmåt. Så de gjorde vi.
Ganska skönt att komma ut i friska luften kan jag säga...

Skönt med fredag i morgon också. Kanske man skulle ta och grilla om vädret tillåter...
Stora E och jag håller förresten på med ett litet special projekt som vi ska fixa med i helgen...
Mmm, spännande, spännande.
Ska visa ett litet tjuvkik här sedan, då vi kommit en bit på vägen.


Nu ska jag gå och tvätta bort mascaran så jag inte skrämmer vettet ur M i morgon bitti.
Fast det kanske skulle vara lite kul...
Är ju inte alla dar han vaknar upp brevid en korsning av Alice Cooper och en tvättbjörn...



Hejhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar